..Story From MissZ T_E...

..Story From  MissZ  T_E...

Friday, 30 December 2011

..selamat tinggal 2011 ..





  mugkin ini coretan wani yang terakhir untuk tahun 2011
nak tak nak   kite semua terpaksa   kena  terima 2011 
terpaksa pergi meninggalkan  kan kita semua..



wani sedih !
kenapa ?


...2011....




-  terlalu banyak  kenangan pahit  n manis yang dah  wani laluai ..
-  terlalu banyak  sangat,  yang dah wani belajar  semenjak wani kenal 2011  ..
- macam-macam caci hamun  manusia yang pernah wani terima ..
  - 2011 wani start kenal dunia luar n macam-macam orang jugak yang wani dah kenal..
 - 2011 yang banyak ajar wani tentang erti kehidupan yang sebenar-benar nye..
terlalu banyak rasa nye kalau wani nak sebut kan satu-satu memang tak kan habis lah..




tapi korang.. sumpah !  wani sedih sangat-sangat sebab 2011 nak tinggalkan kite semua .
memang dah lumrah kehidupan kan ! tak kan pernah ada  yang  kekal kat dunia nie..
siapa kita untuk persoalkan apa yang memang dah ditetap kan..




apa yang mampu kite buat ??



belajar dari setiap kesilapan yang pernah kita lakukan..
Allah maha mengetahui apa yang kite kehendaki dalam kehidupan kita..



ye..mungkin ini coretan wani yang terakhir untuk tahun 2011..
terlalu banyak yang wani nak coretkan sebenar nya..


tapi ! 

wani tak mampu nak luah kan semua nya
takut rasanya  untuk berterus terang dalam kehidupa  nie..
 tak pernah sama  sekali untuk kepentigan sendiri..
malah................

 rasanya lebih kepada  kebahagiaan setiap manusia yang sanggup berkorban untuk wani  ..
 yang tak pernah jemu untuk bagi wani nasihat n kasing sayang..

tentang hati n perasaan  wani  biar lah takdir  yang menetukan..



cukup lah rasa nye wani giliran   wani pula yang berkorban untuk orang yang terlalu tulus menyayangi  n mencintai wani. selama nie....


selamat tinggal 2011......


2012..wani harap sangat-sangat ia lebih bermakna untuk wani..
untuk ajar wani jadi lebih matang untuk harungi semua nye...
SEMUANYA......................................










Tuesday, 27 December 2011

..wany doakan kebahagiaan korang berdua ..

selamat pengatin baru buat kalian berdua..
says ! selamat pengatin baru yea Aiman & Ayu..
akhirnye korang  berdua sampai jugak ke jinjang pelamin kan ..
bahagia sangat-sangat bila shah cerita kat wani
yang korang dah sah jadi suami isteri ..


sory sangat-sangat sebab wani tak dapat nak tunaikan permintaan korang
nak wani  jadi pengapit korang berdua.....
tak per lah wani dah hantar shah sebagai wakil untuk jadi pengapit korang kan ! kira k lah tu...hihihi..


shah cakap kat wani korang sweet sangat-sangat  time tu..
siap leh bergambar kat tepi pantai lagi..hihi
shah kata dia pun teringin nak rasa semua tu
tapi wani buat tak tahu je
kejam kan wani.. huhuhu..




emm..tipu lah kan  kalau wani cakap  wani  tak nak  merasa semua tu..
wani nak sangat-sangat lah korang ! Tuhan je lah yang tahu apa yang ada kat hati wani nie.
 cuma masa je lah  rasa nya belum tiba untuk wani fikir sal  semua tu..
banyak lagi yang wani nak kena buat dalam hidup wani nie..
banyak lagi impian wani yang sampai sekarang pun wani tak mampu untuk tunaikan lagi..

sabar je  ler yea wak..
 kalau  betul lah saya nie  ditakdirkan untuk awak
jauh mana sekali pun saya pergi dari hidup wak..
 saya tetap akan jadi milik awak jugak..

K-A-W-I-N.....................................................................
tak semudah apa yang kita bayangkan rasa nya..
banyak yang nak kena  kita laluai sebenarnya..
wani memang tak pernah ready lah nak cerita pasal kawin nie.

tengok orang kawin memang ler seronok  kan !
memang wani tak nafikan lah benda tu
 tapi kan kalau lah  ditakdirkan wani kena kawin dalam masa  terdekat nie ! mustahil sangat-sangat kot wani setuju ..
 mana tak nye nak jaga diri sendiri pun tak mampu rasa nye..nie kan pula nak kena tambah seorang lagi..hahaha..memang mustahil sangat-sangat lah kan....

silap-silap hari bulan gantung diri lah jawabnya kan..hahaha ..................................

Eh2 ! apa lah wani nie nak story sal Aiman & Ayu tadi tapi dah merapu tak tentu pasal dah  jadi nye kan..
huhuhu ....................................


k2! wani doakan moga aiman & ayu kekal hinggal ke akhir hayat..
harap sangat korang sentiasa bahagia k..

=):  ..............................................................................................................................


Aiman & Ayu korang cakap  tak sabar nak rasa nasi minyak wani  kan  ??
 hahaha.....senang je jawapan wani..
 tunggu lah lagi 20 tahun ..
biar anak-anak korang semua dah besar baru wani kawin ea .hahaha......................
tak ada lah korang tungu ler ea,  kalau wani dah betul-betul jumpa apa yang wani cari selama nie barulah  korang leh persoal kan pasal nasi minyak tu ea..  hihihi..

k lah...........wani rasa sampai sini je lah dulu yea korang..



daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....

Monday, 26 December 2011

..thanx for everthing ..

.. aku harus kuat untuk harungi semua nye..

says ! sumpah penat sangatsangat  hari nie, dah lama sangat rasa nya wani tak rasa penat  yang camni ...sampai kan nak berjalan pun rasa cam kaki nie memang x larat nak melangkah..

nak tahu wani buat apa hari nie ??

emmmmmmmmmmmmmmm...
wani kerja lah  korang..wani  nak cari duit poket cikit..rasa nya dah lama sangat wani tak kerja ..ye la semenjak wani sambung study asyik mintak duit maa n abah je kerja nya tak tahu malu langsung kan wani nie ..tapi nak buat camne dah terpaksa kan nak tak nak kena jugak ler susah kn maa ngn abah untuk sementara waktu nie  ,,

eh2 silap pulak ! bukan untuk sementara waktu ea  ? Amboi ! sukasuka je cakap untuk sementara waktu kan ....untuk masa yg panjang lah..ye la mana tak nya lagi 2 tahun wani nak kena habis kan diploma ! kira nya lagi dua tahun ler wani terpaksa susah kan dorang..emmm..kesian kan kat parents wani ! ye la wani bukannya apa kadangkadang bila tengok dorang kerja bukan main susah lagi nak dapat kan duit tu..tapi  kite nie senangsenang je  habiskan duit dorang dengan beli bendabenda yg tak berfaedah tak da duit sikit merungut je kerja nya..tak pernah pulak nak fikir camne parents kita terpaksa kerja susahsusah untuk bagi kite sesuap nasi kan ... haishhhhhh ! susah lah nak cakap..dah lah abaikan kan je la apa yg ada kat kepala otak wani nie..kalau wani nak muntah kan semua nya kat sini.. alamak  jawab nye meletup lah  rasa nye laptop nie sebab tak tahan sangat kan ! hihi ..dah2..balik pada cerita wani tadi ea..



apa ?? 
kenapa wani kerja ??

emmm.... jujur lah ea wani cakap  wani kerja bukan ler sebab duit semata-mata..tak kisah pun sebenar nya sal duit tu..lagipun bagi wani duit tu bukan lah segala nye......
Adoi ! senang cerita wani cakap sebab wani tak nak bagi rehat kan badan wani nie..wani memang tak boleh duduk rumah,  makan n tidur semata-mata .. boleh jadi  gilew  wani rasa kalau hari-hari wani camtu..so sebab tu lah wani amik keputusan untuk kerja buat sementara waktu nie..wani tak nak kisah ! n memang tak kan amik kisah pun pasal diri wani nie ...

penat ke ? sakit kew ?? biar je lah..janji hati wani puas..puas sebab dah berjaya buat badan wani nie penat ....mana tak nya dari pagi sampai malam wani  asyik mintak kerja full je ngn bos..orang kata kalau badan kita penat otak kita pun memang tak berapa nak berfungsi kn ?? tak berfungsi tu bukan nye maksud wani orang tu gile ea....mksdnye otak kita tak berapa banyak nak berfikir lah..hihi ..itu yang wani nak sebenar nya..so bila  balik kerja senang kan..tak payah nak fikir banyak dah coz  time tu otak kite memang dah x larat nak berfikir dah..


emm...........actlly mata wani dah tak boleh tahan sangat dah nie..ngtok yg teramat sangat dh nie ! tak tahu lah apa yang wani merapu ..apa-apa pun wani rasa puas sangat-sangat  untuk hari nie..
thnx for everthng...........................................................


thnx ! sebab ajar wani tentang kematangan yg sebenar yang tak pernah wani belajar dari sesiapa sebelum nie.......

=(.......




         ...  coretan si gad!s Kec!L.
        coretan yg sangt teruk untuk malam nie..sory sangatsangat ye korang !

Sunday, 25 December 2011

..siapa diri ku di sisi mu ..


betul ke apa yang wani rasa nie   r ?
 betul ke  dia  nak wani jauhkan diri dari dia ??
kalau betul lah apa yang wani  sangka kn selamanya nie .
 wani janji  ! wani kan pergi jauh dari semua nie..


wani boleh terima kalau dia nak jauh kan diri dari wani..
 sebab wani rasa  dia berhak buat  pilih untuk  haluan hidup dia sendiri !
siapa wani nie untuk halang kebahagiaan yang bakal dia   kecapi  nanti..



sedih ??
bohong lah kalau wani cakap wani tak sedih  kan !
tapi wani rasa  memang tu yang dia nak dari wani ..
mulut memang ler manis !
tapi hati orang kite memang tak boleh nak jangka kan ?



wani dah nekad ! kalau tu jalan terbaik yang boleh buat semua orang bahagia
 wani janji wani kan pergi dari semua nie..



" bahagia awak  bahagia lah saya  " dari dulu lagi  memang   wani selalu buat camtu !
 sebab wani memang dah ada jawapan tu dari dulu lagi ...
 tak ramai yang betul-betul ikhlas nak  sayang wani 
n....................
 terima   wani dengan seadanya...


kalau sekali wani dah melangkah ..
selamanya wani tak kan berpatah balik..

wani bukannya boneka or perhiasan..
wani pun manusia biasa..
punya hati n perasaan..
 tak salah kan kalau  sekali  wak belajar jujur pada diri sendiri  !
 tolong lah jangan cipta seribu satu alasan kalau hakikat nye semua tu
untuk kepentingan sendiri...

untuk apa semua tu wak ??
entah ler ! apa pun yg wani cakap semuanya tak kan leh ubah apa-apa pun kn ..
hakikat nyeeeeeeeeeee..


kosong !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


memang wak yg betul-betul nak semua tu kn !
k..sy kan pergiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.....



           ..   coretan si gad!s KeciL..









..aku menulis bukan kerna nama ..

what can i do ?

kalau kita rasa diri kita nie  tak bagus apa yang patut kita buat  r..
tak kan nak diam kan diri je  kot ?? sangatsangat lah mustahil kan untuk kita  diam kn diri ..mesti kita  nak jugak jadi yang terbaik macam apa yang orang lain nak kan ?


rasa-rasanya terlalu banyak kelemahan yang ada pada diri wani nie yang orang lain tak tahu  kan ! itu yang selalu wani risau sebenarnya.. tak tahu nak cakap camne dah ,,tapi apa yang wani tahu wani dah cuba sedaya upaya untuk perbaiki kelemahan  yang wani ada tu ..selebih nya wani serah kan pada Allah sebab wani tahu hanya dia yang maha berkuasa di atas segala nye kan ...kadangkadang wani selalu terfikir kenapa lah hidup nie tak semudah yang kita bayangkn ea ?? bukan apa ! banyak sangat  yang kita nak kena laluai dalam satu masa ..kadang-kadang buat kita rasa cm tak nak dah teruskan kehidupan nie..rasa cam nak biar kan je  kehidupan kite  nie berlalu cam tu je..sebab hidup nie rasa cam sia-sia je  ! tapi nasib baik lah otak wani kembali waras ..cepat-cepat wani amik wuduk n wani solat...itu je  wani rasa satusatu nye jalan  yang terbaik   yang leh buat kite tenang sebenar nye...



tapi kadangkadang manusia lupa dengan semua tu !  wani tahu wani tak da ler sebagus mana pun kan nak bercerita soal agama ! tapi sekurang-kurang nya wani sedar dengan kesalahan yg pernah wani buat.. selama 19 tahun wani hidup kat dunia nie..cuba sekali je korang berfikir sejenak selama korang hidup kat dunia nie pernah tak korang bersyukur dengan rahmat dan rezeki yang Allah kurnia kan untuk korang ! pernah tak dalam sehari korang ucap kan rasa syukur dengan apa yang korang miliki dalam kehidupan korang sekarang..pernah tak korang ??


kadangkadang bila wani terfikir tentang semua tu !
dengan sendiri nya wani rasa  air mata  wani nie leh  mengalir ..
 bukan wani nak cakap wani  nie bagus .. wani just nak share pew yang wani rasa je..
 bila setiap kali wani muhasabah diri wani sendiri..



kalau ada yg baca blog wani nie ..wani harap sangatsangt jangan ler fikir wani nie nak mintak simpati or whtever lah k..wani just nak share je ..tapi kalau ada yang tak suka apa yang wani tulis nie wani mintak maaf sangatsangat  yea korang   ...

 wani nie pun  manusia biasa je korang .. tak pernah leh lari dari melakukan kesilapan ..
wani harap sangatsangt korang faham apa sebenar nya yang wani nak sampai kan..
 emm... k lah wani rasa sampai sini je la dulu  ..wani tahu wani  nie bukan nya  seorang penulis yang baik or menulis atas dasar nama semata-mata ..  tapi  !
wani nak koramg tahu  apa yang wani tulis  nie  lahir dari hati  wani  yg ikhlas...



 Akhir kata
   .salam..






                                                     ....   Coretan si gaD!s kec!s....

Friday, 23 December 2011

..i can't smile without you ..



You know I can’t smile without you
I can’t smile without you
I can’t laugh and I can’t sing
I’m finding it hard to do anything
You see I feel sad when you’re sad
I feel glad when you’re glad
If you only knew what I’m going through
I just can’t smile without you


You came along just like a song
And brightened my day
Who would have believed that you were part of a dream
Now it all seems light years away


And now you know I can’t smile without you
I can’t smile without you
I can’t laugh and I can’t sing
I’m finding it hard to do anything
You see I feel sad when you’re sad
I feel glad when you’re glad
If you only knew what I’m going through
I just can’t smile


Now some people say happiness takes so very long to find
Well, I’m finding it hard leaving your love behind me


And you see I can’t smile without you
I can’t smile without you
I can’t laugh and I can’t sing
I’m finding it hard to do anything
You see I feel glad when you’re glad
I feel sad when you’re sad
If you only knew what I’m going through
I just can’t smile without you

asyraf Redzuan !
Dia yg suruh wani dengar lagu nie .

apa ?

siapa asyraf Redzuan? 
emm..dia" BFF" wani lah...budak yg kuat merajuk...
hihihi...tak ada lah wani gurau je la..
wani post lagu nie sebab wani nak dia tahu yang wani sentiasa ingat dia.. 
wani nak dia tahu   dia  je  "B-F-F" yg terbaek yg wani pernah wani  ada..
siapa pun dia ! 
kat mana sekali pun dia !
wani sentiasa ingat dia..
dia suruh wani dengar lagu nie..hihi..terharu lak wani rasa ea..
wani pun ada bagi satu lagu untuk dia..
wani nak kalau dia dengar je lagu tu dia kena ingat wani !
kalau tak ingat jugak siap lah dia !

wani nak tarik telinga dia  kuat-kuat..

hihihihi....

k lah wani rasa sampai sini je la dulu ea ! 
nanti lain kali  wani story lagi  yea kawan-kawan..

okay...
salam..

..Jika Diberikan Ku Satu Peluang ..

apa yg aku impikan ? pulih kan segala kesilapan..


Jika diberikanku satu peluang
Apa yang aku impikan 
Pulihkan segala kesilapan 

Jika diberikanku satu peluang 
Kembali ke masa silam 
Kan ku pilih ke tarikh kita dulu
..bukan bermaksud melukan kn hati mu..
Bagai dijanjikan 
Pertemuan singkat waktu itu 
Bagai dituliskan 
Kesetiaanmu

Pernah dulu ku sebutkannya 
Pernah dulu ku ingkarinya 
Bukan bermaksud 

Lukakan hatimu 
Ku lakukannya untuk kita 
Ku lakukannya demi cinta 
Bukan bermaksud 
Maafkan diriku


Jika diberikanku satu peluang 
Apa yang aku inginkan 
Diriku dirimu dulu 

Jika diberikanku satu peluang 
Tembusi masa depanku 
Kan kusuluh tiga tahun dari situ
Saatnya terhenti 
Seketika kau terima lafaznya 
Saat yang ku nanti dikau bahagia

mesti korang tahu kan apa tajuk lirik lagu  yang  wani post tu  kan ?
kalau tak tahu meh sini cepat-cepat beratur semua  wani nak bagitahu ni  ! hihihi..
tu  lagu  Pretty Ugly lah..

tak tahulah napa wani suka lagu tu..maybe sesuai dengan jiwa wani kot !
sebenar nya lagu tu  bawa maksud yang mendalam untuk wani...
tapi wani malas ler nak story !
biar lah wani seorang je yg tahu ..
wani suka sangat guna ayat camni sebagai alasan untuk
 lari daripada masalah nak tahu ayat camne..

"tak semua perkara kita boleh cerita kat orang lain"
 kadang-kadang tak semua orang boleh faham apa yg nak kita sampai kan ..
so ! lebih baik kita diam dari pada berkata-kata or share apa-apa dengan orang lain
hihhihihihihi..........
pandai tak wani ?
so! kalau korang rasa nak lari daipada semua tu boleh lah cuba pertua yg wani ajar tadi tu..
hahahaha..jahat kan wani nie..ajar korang benda yang bukan-bukan je..
tak  da lah wani gurau je la tadi tu ! wani je yg selalu buat camtu..korang jangan cuba taw takut nanti tak pasal-pasal tapak kasut lak masuk dalam mulut korang nanti. :=)
eh! apa lah wani nie merapu je keja nyee...k ler wani rasa sampai sini je la dulu ! kalau ada masa nanti wani bagi lagi petua -petua yg bernas ea..hihihi

byeeeeeeeeeeeeee....


Saturday, 17 December 2011

menghitung hari ~

says ! menghitung hari...
menghitung hari  ! untuk laluai semua nye sendiri ! x kan ada yg lebih mengerti selain dari diri wani sendiri ..bagi wani bukan lah sesuatu  yg mudah untuk pergi jauh dari semua nie dan bukan jugak  sesuatu yg mustahil  ! nak tak nak kite terpaksa pilih jalan yg terbaek untuk kehidupan yg bakal kite jalani nanti..

takut ??

emmm..wani pun manusia biasa tipu lah kalau wani cakap wani tak takut untuk harungi semua nie..tapi apa lah yg mampu wani buat ..memang dah tertulis disitu tempat nye..kite sebagai manusia mampu kew kite untuk melawan takdir yg memang dah ditetapkan untuk kite..reda lah dengan ketentuan yg telah  Allah berikan  untuk kite..bukan kite je yg diberikan ujian sedemikian..  ramai lagi yg menerima nasib yg sama cam kite malah lebih dari tu pun ada ...so bersyukur lah dengan   setiap ujian yg Allah berikan untuk kite  sebab  tu  salah satu petanda yg Allah masih mengingati kite sebagai hamba nyee..


so ! wani reda dengan setiap ketentuan yg telah Allah berikan untuk wani...




Tuhan ! sesungguh nye hanya engkau yg maha berkuasa di atas segala nye..
aku reda ya Allah atas setiap ketentuan yg telah engkau berikan untuk ku..
andai itu takdrinye aku terima dengan hati yg tenang..


 YA ALLAH..

ajal dan maut semua nye ketentuan  yg telah ditetap oleh mu..

Andai itu perakhiran sebuah kehidupan yg telah dijanjikn oleh mu , untuk hamba-hamba mu.. 
 aku reda ya ALLAH..






Thursday, 15 December 2011

says ! mendiamkan diri lagi baik daripada berkata-kata !

says ! kenapa harus  ada perasaan camni ..nape perlu nak rasa sedih r ..lagi pun dia bukan siapa2 pun tuk wani..betul x ??

emmmmmmmmmmmmmmmmmmmm ! entah ler benci !  benci ! benci....


jalan terbaek yg wani nampak sekarang baek jauh kn diri dari semua orang ! x payah nak pening-penig kepala   nak jaga hati semua orang kan..orang pun tak pernah nak jaga hati kite sakit kn hati kite lagi ada lah..


ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! diam bukan bermakna aku kalah ! tp mendiam kn diri tu kadang-kadang lagi baik daripada kite berkata-kata !

Tuesday, 13 December 2011

kenangan oh kenangan !.

satu untuk awak !

satu  untuk saya !
says ! bila tengok jam camni tiba-tiba hati nie rasa sayu ..

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! menyampah ! menyampah ..

"Nanti kita beli sama-sama jam camni  nie ea "
mesti sweet kan kalau kite jalan sama-sama nanti...
lagi sweet kalau ada colour pink..  awak kn suka pink ! emmm...semua nyee kenangan ler wani !


 plzzzzzzzz ..wake up ler  wani  ! ko bukan budak kecik lagi ...banyak lagi benda yg  berfaedah yg  leh ko fikir ..daripada kau seksa diri ko camni n ingat semua benda yg leh menyakitkan hati ko baik ko  mati lagi bagus lah...

dia dah buang kau jauh dari hidup dia kn !  so kau dah tak reti-reti kew nak berambus dari hidup dia ...
yg kau stll  nak ingat kat budak yg tak berguna cam2 nak wat pew !


emm...tu lah satu-satu nyaa  kata-kata  yg tak pernah wani lupa sampai bila-bila ..tak perlu lah nak cerita  siapa yg pernah bagi kata-kata tu kat wani kan..



tapi..apa-apa pun thnx sebab wat wani sedar dari kebodohan wani sendiri..
memang wani akuai  dulu   memang wani betul-betul bodoh  ! ikut kan sgat perasaan  nie .
coz tu wani leh jadi selemah tu....

tapi wani dah  janji  ngn diri wani  !
yang wani tak kan jadi bodoh cam dulu lagi ...
tu janji wani...

Sunday, 11 December 2011

kenapa ! kenapa ! dan kenapa ??

kenapa ! kenapa! dan kenapa ?
korang-korang kenapa wani jeles ngn dia r korang ?
tadi wany saja boring2 tiba-tiba hati wani tergerak lak  nak tengok fb dia..adoi !  tiba-tiba je hati nie  rasa sayu..sayu bila tengok dia ! dia! dan dia ......Ahhhhhhhhhh ! tak puas hati lagi rasa.. wani cuba lak cari blog dia..akhir nyeeeee..dapat jugak wani bukak blog dia..satu persatu entry dia wani geledah n satu persatu  jugak lah  wani baca..sungguh wani tak sangka bahagia nyee dia dengan pilihan dia..

bertahun kenangan ni berlalu n bertahun jugaklah wani tak pernah bertegur sapa ngn dia ! kalau tak silap wani awal form3 wani kenal ngn dia n smpailah  form5 kot..tp syg ! x lama pun mybe jdoh kite orang tak panjang kot.. wani terus tukar no fon n terus buang dia jauh2 dari hidup wani..

nak tahu blog siapa yg wani geledah tu " blog gf dia" ..wani jeles ngn gf dia bukan sebab dia rampas bf wani  dari wani tapi sebab wani tak cukup perfect cam dia ! bila wani tengok gf dia wani rasa tercabar sangat2 ! kenapa ea  bila kita sayang  kat some1  tu n tiba2  pulak some1 tu tinggal kan kite untuk orang yg lebih dia syg..senang cite cam  dia tinggal kan kite sebab dia dah jumpa orang yg lebih baik dari kita .. mesti kita nak sangat2 tengok siapa pilihan dia tu kn ??  even benda tu menyakitkan hati camne  skli pun kite nak jugak cari tahu n jumpa ngn pilihan dia tu kan !!

pelik kan ?? kenapa manusia perlu buat semua tu..even dia tahu yg benda tu leh menghancurkn dia skli pun dia sanggup asal kn dia rasa puas! puas dengan semua nya ! tu lah manusia kn ....emmm..entah lah ! setiap manusia memang berbeza-beza kadang-kadang kite sendiri pun tak faham kn apa yg kite nak dalam hidup nie ! memang tak pernah nak rasa puas dengan apa yg kite miliki ! nak jugak cuba sedaya -upaya hancur kan hidup manusia  lain...

tapi jangan risau lah ! wani kenal siapa diri wani ..wani tak tergolong dalam  golongan manusia yg camtu ! wani tak kan pernah sesekali   hancurkn kehidupan seseorang demi kepentingan  sendiri ..bagi wani, bahagia dia ! bahagia lah wani...tadi wani  ada  cakap kan wani jeles ngn gf dia! wani jeles, sebab wani tak mampu nak jadi perfect cam gf dia tu je..tapi jangan salah faham ..wani tak pernah benci dorang percaya lah ! wani dapat tengok dorang bahagia pun wani dah cukup bahagia dh wani doa kn kebahagiaan dorang  ...

tak per lah semua nyee dah berlalu !
yea memang wani akuai wani memang  tak cukup perfect kat mata dia..tapi wani cukup perfect kat mata orang yg selalu menyayangi wani selama ini kn..tu pun dah lebih dari cukup untuk wat wani bahagia kan !!

thnx sangat2 pada yg sudi buat wani bahagia selama nie ! thnx jugak pada yg sudi berkongsi pendapat n nasihat ngn wani selama nie..wani sayang semua nyee..

Friday, 9 December 2011

kesepian ku !

aku benar2 buntu ya Allah..jalan mana yg harus aku pilih !

kata orang airmata kita tak kan mengalir ! kalau hati kita tak terluka...

kehidupan adakalanya mngajar kta erti sbuah pngorbanan.........

Thursday, 8 December 2011

aku menulis dengan perasaan yg benar2 gile !

aku menulis dengan perasaan yg benar-benar gila !
kalau otak dah start kucar-kacir mula la  wany jadi camni ! merapu tak tentu pasal.. mata nie  pun satu hal apsal lah susah sangat nak lelap r ?? hais ! please la ! tolong jangan cari pasal  wahai  hamba Alalh! takut nanti tak pasal-pasal lak  masuk icu wany kerja kn ..

aduh ! sabar wany ....itu semua dugaan jangan tahu nak naik angin je ! cuba  tanya dia  kenapa dia buat semua tu jangan nak marah-marah sesuka hati ko je wany ! pehhhhhh! itu lah satu-satu nye ayat yg paling mujarab untuk pujuk hati sendiri ..tak apa wany hari nie hari dia..esok lusa mana tahu hari kau pulak kn ! kuasa Allah kita mana tahu sekelip mata je kalau Allah nak tunjuk  jadi lah benda tu kan..


ko x yah nak pening kepala nak fikir sal semua tu wany...dia ada ke fikir sal ko ?? x da kn !!  so kalau ko dah tahu camtu yg ko tu bodoh sangt nak fikir  sal dia kenapa wany !! aku pun tak fahma lah ngn ko nie wany susah sangat ke ko nak buang semua tu..buang jauh2 perasaan ko tu wany..cuba ko campak kt sungai bagi je buaya makan kan senang x yah dah ko nak pening2 kepala nak fikir benda yg memang x pernah nak ada kesudahan tu ....


wake up wany ! kat luar sana tu ramai lagi  yg perlu kan ko ..bukan dia seorang je ! cuba ko guna otak ko tu cikit..tolong lah  wany jangan sempit kn otak ko dengan benda yg tak berguna cam2 !!!!!!!!!!

ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh ! sungguh aku benci  dengan semua nie ..
kenapa buat wany camni r ????????????
kenapa ?????

Wednesday, 7 December 2011

hidup ibarat roda !

hari nie wany sedih  n kecewa dengan diri sendiri !
salah wany ker ? emm..wany tak nak gtaw sebab apa ..biar lah wany  yg tahu..kalau wany story kt sini nanti wani takut kalau ada yg baca blog wany nie dia kan trsa ngn apa yang wany tulis ..x per lah tak penting pun kenapa wany rasa sedih kan yg penting sekali wany just luahkn sebab wany nak rasa lebih tenang sikit...wany tahu ! tak semua orang boleh terima apa yg kita nak cakap kan even beribu alasan yg kita kan kasi pun benda tu mustahil kan berubah kan ! sebab tu lah wany cakap lebih baik kita diam daripada kita bercerita takut nanti ramai yg kan salah faham...


emmm..memang betul lah kata orang kan ! hidup nie ibarat kn seperti roda kan..
kadang-kadang kita diatas n kadang-kadang jugak kita boleh berada di tahap yg paling bawah sekali ..itu lah tahap yg dinamakan tahap kejatuhan kita..tak ramai rasa nya dikalangan kita mampu nak hadapi semua tu..tambahan lagi bila  benda tu ada kaitan tentang maruah diri kita sendiri ! silap-silap  hari bulan memang gatung diri lah nama nyee... tapi setakat nie wany still waras lagi lah..tak da lah terfikir sampai ke tahap tu..gila pew ?? iman wany stll kuat lagi ...emm...betul korang..wany tak tipu kalau korang kat tempat orang yg camtu mybe korang pn tak mampu kot nak bertahan..tapi susah lah nak cakap sebab tak ramai yang nak dengar n faham !! 

emm..wany pun tak da mood lah nk story sal nie..just nk rasa tenang ckit je..memang kalau wany tension nie lah keja wany.bercerita pd benda yg tak bernyawa kn ??? tak pew lah tak kisah lah apa orang nak cakap sekali pun yg penting wany taw apa yg terbaek untuk wany...



emm...last sekali wany nak cakap wany kan bangkit dari kebodohan diri sendiri ! n wany tak kan bergantung pada orang lain ! wany tak kn hidup atas belas kasihan orang lain ! tu je janji wany ...

Sunday, 4 December 2011

kesayangan ku !

 ~ hanya kau yg mampu ~
jujur wany cakap wany sayang kedua-dua

nya..



dorang yg selalu ada ngn wany saat wany
BFF~ Best  fwnz forever ~

betul-betul buntu



kan seseorang untuk bercerita.. saat wany sedih n hepy


cuma dowg je yg sanggup nak melayan karenah wany nie..




thnx sangat2 ! wany hargai semua tu..

=):