..Story From MissZ T_E...

..Story From  MissZ  T_E...

Sunday 25 December 2011

..aku menulis bukan kerna nama ..

what can i do ?

kalau kita rasa diri kita nie  tak bagus apa yang patut kita buat  r..
tak kan nak diam kan diri je  kot ?? sangatsangat lah mustahil kan untuk kita  diam kn diri ..mesti kita  nak jugak jadi yang terbaik macam apa yang orang lain nak kan ?


rasa-rasanya terlalu banyak kelemahan yang ada pada diri wani nie yang orang lain tak tahu  kan ! itu yang selalu wani risau sebenarnya.. tak tahu nak cakap camne dah ,,tapi apa yang wani tahu wani dah cuba sedaya upaya untuk perbaiki kelemahan  yang wani ada tu ..selebih nya wani serah kan pada Allah sebab wani tahu hanya dia yang maha berkuasa di atas segala nye kan ...kadangkadang wani selalu terfikir kenapa lah hidup nie tak semudah yang kita bayangkn ea ?? bukan apa ! banyak sangat  yang kita nak kena laluai dalam satu masa ..kadang-kadang buat kita rasa cm tak nak dah teruskan kehidupan nie..rasa cam nak biar kan je  kehidupan kite  nie berlalu cam tu je..sebab hidup nie rasa cam sia-sia je  ! tapi nasib baik lah otak wani kembali waras ..cepat-cepat wani amik wuduk n wani solat...itu je  wani rasa satusatu nye jalan  yang terbaik   yang leh buat kite tenang sebenar nye...



tapi kadangkadang manusia lupa dengan semua tu !  wani tahu wani tak da ler sebagus mana pun kan nak bercerita soal agama ! tapi sekurang-kurang nya wani sedar dengan kesalahan yg pernah wani buat.. selama 19 tahun wani hidup kat dunia nie..cuba sekali je korang berfikir sejenak selama korang hidup kat dunia nie pernah tak korang bersyukur dengan rahmat dan rezeki yang Allah kurnia kan untuk korang ! pernah tak dalam sehari korang ucap kan rasa syukur dengan apa yang korang miliki dalam kehidupan korang sekarang..pernah tak korang ??


kadangkadang bila wani terfikir tentang semua tu !
dengan sendiri nya wani rasa  air mata  wani nie leh  mengalir ..
 bukan wani nak cakap wani  nie bagus .. wani just nak share pew yang wani rasa je..
 bila setiap kali wani muhasabah diri wani sendiri..



kalau ada yg baca blog wani nie ..wani harap sangatsangt jangan ler fikir wani nie nak mintak simpati or whtever lah k..wani just nak share je ..tapi kalau ada yang tak suka apa yang wani tulis nie wani mintak maaf sangatsangat  yea korang   ...

 wani nie pun  manusia biasa je korang .. tak pernah leh lari dari melakukan kesilapan ..
wani harap sangatsangt korang faham apa sebenar nya yang wani nak sampai kan..
 emm... k lah wani rasa sampai sini je la dulu  ..wani tahu wani  nie bukan nya  seorang penulis yang baik or menulis atas dasar nama semata-mata ..  tapi  !
wani nak koramg tahu  apa yang wani tulis  nie  lahir dari hati  wani  yg ikhlas...



 Akhir kata
   .salam..






                                                     ....   Coretan si gaD!s kec!s....

No comments: