..Story From MissZ T_E...

..Story From  MissZ  T_E...

Wednesday 13 June 2012

_Kecewa Itu Takkan Membuat Kita "MATI"...

 BAHAGIA?
Entah,entahlah
terkadang aku dapat rasa
terkadang seakan menjauh
bagai kabus
nampak tapi tak tersentuh
jujur aku masih mencari erti bahagia itu,bahagia dunia dan akhirat
cerita bahagia yang dulu selalu aku ukir dalam senyum
kini tak lagi tercipta
owhhh ok aku tahu belum masanya,seperti hilang atau bersembunyi?ermmmmm aku tak tahu

sungguh aku sudah kehilangan erti bahagia
disetiap tutur kata yang selalu aku ucap
disetiap goresan-goresan sederhana yang selalu aku tulis selalu terselip doa
disetiap langkah kaki
disaat siang dan malam bertukar ganti
doa aku masih sama
"Semoga aku kan kembali tersenyum,TUHAN"ya mungkin esok bahagia aku atau lusa,siapa tahu kan?
Dan Itu Cerita DULU..........;)





Sekarang kehidupan semakin ceria,alhamdulillah...maybe sebab aku dah belajar erti syukur dan redha.Bila kita tak terlalu mendesak yang baik-baik atau yang bagus-bagus sahaja hadir dalam hidup kita dan kita bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang mungkin disitulah letaknya ketenangan dan kebahagiaan.Bukan aku dah melupakan cerita sedih yang berlaku,tapi i've learn to accept my fate,bukan berserah saja pada takdir maksudnya,tapi lebih lapang dan redha dengan apa yang berlaku,lagipun setiap yang berlaku tu kan hanya DIA yang lebih mengetahui?Aku dah boleh tersenyum semula tau,dah tak nangis-nangis lagi.(kelakar je bunyinya kan :D).Aku juga dah jadi berani,berani menghadapi hidup ni.Yupppppp,lama aku tunggu keberanian tu,tapi akhirnya with the right push anything can happened!(cuma tengok citer hantu,aku takut lagi T_T).


Like study memang bz gak laaa,tapi at the end of the day,u just have to know how to balance things,so far alhamdulillah,aku masih lagi tersenyum sebab aku tahu aku dah buat yang terbaik atas apa yang telah dipertanggungjawabkan atas aku.Dan aku buat semua tu dengan ikhlas,baru semuanya berkat.
"Life is fair when u treat people with kindness,others will do the same,even if its not the same person you show kindness to"



Kini aku ingin balancekan keduanya,BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT.Walaupun terkadang memang tersasar tapi selagi punya iman yang buruk-buruk tu akan menjauh kan?Sekarang bahagia aku adalah orang sekelilingku,aku takkan lupa,sesekali tidak.Merekalah semangat kita,jangan sesekali lupa k,ingat tu :)
Ermmmm walaupun kadang-kadang kenangan pedih itu datang bertandang,aku katakan pada diri "Its better loved than never to know love at all".Ya,maybe my better half is out there somewhere,kalau tak aku temui disini mungkin disana nanti....insyaALLAH :D


Apapun jodoh,maut,rezeki semua ditanganNYA,life goes on till the day we have to say goodbye forever "SIMPLIFY A GREAT LIFE"aku doakan yang terbaik untuk korang semua dan moga-moga aku juga ada dalam doa kalian..)

No comments: